آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

تعرفه و هزینه های طراحی وب سایت

تاریخ ایجاد : 01 اسفند,1400
Blog Images

هزینه معیار مهم برای همکاری با هر شرکتی است اما ملاک تعیین هزینه طراحی وب سایت و برآورد هزینه هر شرکتی چیست و چرا اعلام هزینه هر شرکتی متفاوت است و گاهاً بازه هزینه اعلامی بزرگی بین اعلام هزینه های شرکت های در استعلام قیمت طراحی سایت بین برآورد شرکت های مختلف به وجود آماده است.

برآورد هزینه طراحی سایت

بحث هزینه طراحی وب سایت بر طبق تجربه از جانب مشتری به دو نوع مشتری تقسیم میشه:

مشتریان دسته اول بنابر علل مختلف مثل آشنایی قبلی، معرفی شدن ما توسط آشنایی قابل اعتماد یا مشاهده نمونه کاری مشترک در زمینه کاری مشتری هستند یا این که حرفه‌ای انجام شدن کار براشون مهم تره و بیشتر سوالات فنی یا مرتبط به چگونگی و چرایی و اعتبار سنجی ما می کنن. این دسته اولین ملاکشون معمولاً هزینه نیست و چون کمتر هم راجب هزینه از هر نوع شرکت یا شخصی استعلام قیمت نگرفتن خیلی گمراه نشدن که چرا اعلام هزینه ها انقدر متفاوته! خوب دوست من پیکان قیمتش با بنز یکی نیست!

دسته دوم برای استعلام تعرفه طراحی سایت از 100 نفر شخص و شرکت که با هم در یک رده حرفه‌ای و تخصصی نیستن استعلام قیمت می گیرن و بارها مشتری بهمون گفته که آقا "من از دو میلیون تومن تا صد میلیون تومن بهم قیمت دادن" این یک موضوع خیلی عادیه اصلاً عجیب نیست شما از شرکت های مختلف یا فریلنسرهای مختلف استعلام تعرفه طراحی سایت گرفتید که هر کدوم در یک سطح فنی، دانش و تخصص، با اصول مشتری مداری و کیفیت خدمات پشتیبانی بعد از پروژه غیر یکسان استعلام قیمت گرفته اید.

تعیین قیمت تعرفه طراحی وب سایت

ملاک های زیادی تعیین کننده تعرفه برای یک پروژه طراحی سایت هستند. اول از همه نوع وب سایت شماست که قرار است چه موضوعی داشته باشد و در کدام دسته قرار گیرد:

برآورد هزینه برای طراحی سایت شرکتی یا یک وب سایت شخصی صرفاً جهت معرفی شرکت، خدمات، محصولات، رزومه شرکت، وبلاگ و اطلاعات تماس باشد.

برآورد هزینه برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی جهت معرفی مجموعه، محصولات به همراه مشخصات دقیق فنی، امکان ثبت سفارش، خرید و پرداخت آنلاین با امکانات متنوع.

برآورد هزینه طراحی سایت خبری به عنوان یک پایگاه یا رسانه خبری و اطلاع رسانی.

طراحی وب اپلیکیشن ها و استارتاپ ها که معمولاً ایده ای خاص با سیستم نرم افزاری مختص به ایده می باشد.

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت با امکانات مشخص شده

امکانات یک وب سایت، صفحات، حجم محتوا مواردی هستند که روی هزینه وب سایت شما تاثیر گذارند، برای مثال اختلاف هزینه طراحی سایت فروشگاهی یا استارتاپ میتونه خیلی زیاد باشه ممکنه شما یک سایت ساده برای ثبت سفارش بخواهید یا یک وب سایت فروشگاهی حرفه‌ای با سیستم لاگین پیامکی، اعلان ها، فاکتور و پرینت فاکتور، سیستم مقایسه محصول، محصولات چند متغییره و... را در نظر داشته باشید که قطعاً تعرفه طراحی سایت مورد نظر شما متناسب با امکانات لازم متغییر است.

نکته: این مورد رو در نظر داشته باشید که قبل از عقد قرارداد حتماً کلیه امکانات لازم را برای طراح شرح دهید تا در هنگام اجرای پروژه اختلاف سر امکانات سایت طراحی ده با سایت خواسته شده نباشد، برخی امکانات شاید از نظر کارفرما ساده باشند اما اجرای امکان ممکن است زمان بر و هزینه بر باشد.

هزینه طراحی سایت با قالب‌های آماده و سیستم های اختصاصی

بعد از مشخص شدن دسته بندی موضوعی برای طراحی وب سایت شما نوبت به انتخاب شیوه طراحی وب سایت میرسه که نقش اصلی در برآورد هزینه طراحی وب سایت دارد. اینجا قرار نیست سر بهتر بودن یا مقایسه شیوه های طراحی صحبت کنیم. قالب های آماده یا سیستم های تولید محتوای Open Sorce مثل جوملا و وردپرس کار رو ساده تر کردن و تقریباً تمام امکانات مدنظر و عمومی وب سایت های شرکتی و فروشگاهی را دارند. هزینه نهایی سایت با قالب های آماده خیلی کمتر میشه و وابسطه به تخصص طراح شما، میزان وقتی که برای سفارشی سازی صفحات، تولید محتوا ها و تعداد صفحات میزاره قیمت طراحی سایت شما را از 3 تا 10 میلیون تومان متغییر می کند ک باز امکان طراحی قالب اختصاصی این هزینه رو بیشتر هم می کند.

سیستم های آماده برای سایت های معمول، کسب و کارهای کوچک انتخاب خوبی هستن اما محدودیت توسعه، امنیت و نیاز به پشتیبانی و بروز رسانی همیشگی ضعف این سیستم هاست.

طراحی سایت اختصاصی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی هزینه بیشتری (حداقل دو تا سه برابر) سیستم های آماده دارد، هزینه طراحی سایت اختصاصی در نگاه اول با وجود سیستم های آماده خیلی مقرون به صرفه نیست اما زمانی که امنیت بالاتر، امکانات اختصاصی تر و جامع تر، تمایز امکانات و گرافیک با سایر رقبا و در کل حرفه‌ای تر بودن مطرح میشه قطعاً راهی جز طراحی و کدنویسی اختصاصی نیست.

تعرفه طراحی سایت اختصاصی با توجه به امکانات و خود سیستم مدیریت محتوا که از ابتدا برای شما نوشته میشه بین 12 تا 100 میلیون یا حتی در برخی پروژه های استارتاپی تا چند صد میلیون تومان وابسته به حجم پروژه، تخصص و توانمندی طراح و برنامه نویس پروژه متغییر هستش.

باز موقع استعلام هزینه این مورد رو هم در نظر بگیرید که کل سیستم اختصاصاً برای شما برنامه نویسی میشه و سورس کدها در اختیار شما قرار میگیرد یا خیر؟!
زمانی که سورس کد در اختیار شما نباشد یه جورایی شما مالک سرقفلی وب سایتتان هستید و ملکیت مال طراح وب سایت شماست، شما برای هر تغییری نیازمند همان طراح سایت یا شرکت هستید که قطعاً امکان قطع همکاری در صورت عدم رضایت از خدمات را ندارید و مجبور به باز طراحی وب سایت جدید برای ادامه همکاری با شرکت طراحی سایت دیگر هستید که البته هزینه طراحی سایت شرکت هایی که سورس کد را در اختیار شما قرار نمیدن کمتر از شرکتی هستش که کل سیستم را اختصاصاً برای شما کدنویسی کرده و بدون هیچ محدودیتی کل سورس کدها را در اختیار شما قرار داده است و شما دیگر وابسته به یک شخص یا شرکت خاص نیستید هر زمانی به هر دلیل بخواهید با طراح و برنامه نویس دیگری کار کنید محدودیتی برای شما نیست.

پشتیبانی طراحی سایت

ملاک اعتبار، خدمات پشتیبانی و مشتری مداری موثر بر هزینه طراحی وب سایت

یک شرکت معتبر می بایست ملاک هایی را داشته باشد تا خیال شما از بابت در دسترس بودن ، ساعات کاری مشخص و سپس تعهد و مشتری مداری منجر به تجربه خوب، بدون دغدغه و آرامش خاطر شما باشد. محیا کردن این ملاک ها برای هر شرکتی هزینه نیروی انسانی، مکان مناسب برای نیروی انسانی و سازماندهی و برنامه ریزی و نهایتاً ایجاد اصول مشتری مداری را به همراه دارد و قطعاً یک شرکت با این ساختار هزینه معقول بیشتری را برای برآورد هزینه طراحی سایت به شما اعلام می کند تا یک شخص فریلنسر بدون هیچ یک از این هزینه ها.

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)