آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

دلایل افت رتبه سایت و روش های شناسایی آن

تاریخ ایجاد : 17 مرداد,1403
Blog Images

همانطور که می دانید افزایش بازدید سایت و پیدا کردن جایگاه مناسب در گوگل کار آسانی نخواهد بود. بنابراین یکی از دغدغه های همیشگی کارشناسان سئو افت رتبه سایت می باشد. چرا که یکی از مهم ترین معیارهای پیشرفت سایت در گوگل کسب رتبه خوب می باشد. در واقع هر سایتی که رتبه خوبی داشته باشد بدون شک با ترافیک و ورودی بیشتری مواجه خواهد شد و برعکس اگر با کاهش رتبه مواجه شود به معنی از دست دادن بازدید و کاهش فروش آن می باشد. در ادامه بیشتر درباره معایب افت رتبه سایت صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید. 

معرفی مهم ترین معیار در سئو 

یکی از مهم ترین معیار های پیشرفت کسب و کار های اینترنتی کسب رتبه از گوگل است. هر چقدر رتبه سایت شما در گوگل بهتر باشد وضعیت بازدید و خرید از سایت شما هم بهتر خواهد بود. در واقع تنها افرادی تجربه فروش فوق العاده از گوگل را خواهند داشت که رتبه سایت آن ها در این فضا بهتر باشد. اگر ظاهر و تولید محتوای سایت شما جذاب و مفید باشد بدون شک با افزایش ترافیک احتمال جذب مخاطبان بسیار بیشتر خواهد شد.  بنابراین در ادامه این مطلب درباره روش های شناسایی افت وب سایت صحبت خواهیم کرد. 

آشنایی با روش های شناسایی افت وب سایت 

همانطور که روش هایی برای افزایش رتبه و جایگاه سایت وجود دارد راه هایی هم برای شناسایی دلایل افت رتبه و بهبود وضعیت سایت وجود خواهد داشت که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم. در روش اول شناسایی افت وب سایت نیاز است که به بررسی چگونگی افت وب سایت توجه کنید.  برای مثال چک کردن نحوه افت ایمپرشن و کلیک بسیار اهمیت دارد و نباید از ان ها غافل شوید. اگر اطلاعاتی درباره نحوه چک کردن این موارد ندارید در ادامه با آموزش مرحله به مرحله آن  همراه ما باشید. 

مرحله اول:  ابتدا نیاز است که مرورگر خود را باز کنید و وارد قسمت سرچ کنسول شوید. سپس از قسمت  search result بر روی قسمت date last 3 months کلیک کنید. یک پنجره برای شما باز خواهد شد که طبق تصویر زیر باید گزینه compare را انتخاب کرده و تاریخ 6 ماهه را انتخاب کنید. 

 

سپس بر روی apply کلیک کنید تا پنجره ای جدید برای شما باز شود. در پنجره جدید به خوبی می توانید نحوه افت دیفرنس ایمپرشن، کلیک، پوزیشن را مشاهده کنید. با استفاده از این صفحه می توانید صفحاتی که در حالت افت هستند را شناسایی کنید و علت آن ها را عیب یابی کنید. 

 

روش دوم : چیدمان صفحات هدف در سرچ کنسول 

زمانی که وارد سرچ کنسول می شوید و قصد شناسایی صفحاتی که افت کرده اند را دارید ممکن است با صفحاتی مواجه شوید که هدف شما نباشند بنابراین لازم است که صفحات را به گونه ای چیدمان کنید که صفحات هدف را مشاهده کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید. برای این منظور لازم است طبق تصویر زیر از سرچ کنسول گزینه new را کلیک کنید و بر روی صفحه مورد نظر (کوئری) کلیک کنید. 

 

مهم ترین دلایل افت وب سایت

  • مشکلات سرور
  • مشکلات سرعت 
  • خرید بک لینک موقت 
  • از دست رفتن بک لینک
  • خرید ناگهانی بک لینک
  • مشکلات تجربه کاربری 
  • نو ایندکس کردن کل سایت
  • مشکلات سرور (هاست اسپم)
  • رو  به رو شدن با هشدار 404
  •  نو ایندکس کردن صفحات مهم 
  • منتشر شدن الگوریتم جدید گوگل 
  • رو به رو شدن با هشدار blocked
  • هشدار duplicate (نشان دهنده محتوا ضعیف و کپی )
با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)