آواتار وب (هدف پردازش کارن) آدرس شرکت

تهران- خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه ساوجی نیا، پلاک 85، واحد 2

کد پستی

1531713113

تماس با ما

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح الی 18

پنجشنبه ها 9 صبح الی 15

88558103 (021)

88520791 (021)

2598804 0912

ما را اینجا پیدا کنید

سئو چیست و چه شرایطی دارد

تاریخ ایجاد : 15 آبان,1400
Blog Images

اصلی ترین هدف مدیر یک وب سایت جذب مخاطب بیشتر، مشتریان جدید و فروش بیشتر است. موثر ترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو های کاربران به واسطه موتور های جستجویی است که مشتریان بالقوه را از بازار هدف به سمت شما سوق میدهند ، چرا که حدود 80% از کاربران خواسته های اینترنتی خود را در موتور‌های جستجو می‌یابند و این میزان مطمعاً بسیار چشمگیر است و مورد توجه است.

در توضیح مختصری که دادیم از کلمه رایگان یا ارزان استفاده نکردیم. درسته که نمایش سایت شما در نتایج اولیه جستجو ها و کلیک کاربران روی نتایج نمایش داده شده رایگان است اما به نتایج اولیه رسیدن رایگان نیست!

صفحه اول گوگل بودن با کلیدواژه های تخصصی شما نیازمند بهینه سازی سایت ( سئو SEO ) اختصار Search Engine Optimization است.

 

سئو یک علم است یا دانش تجربی؟

سئو در اواسط دهه 1990 میلادی توسط مدیران وب سایت ها بوجود آمد اما نه به شکل امروزی که به واسطه الگوریتم های گوگل به علمی پیچیده تبدیل گردیده است و مطمعناً با گسترش دنیای وب سایت ها این علم پیچیده هم می گردد . زمانی که صحبت از بازه 80% کاربران می شود قطعاً بین وب سایت‌ها رقابتی و فیلترینگی برای نمایش بهترین‌ها به وجود می آید، سئو در واقع ایجاد شرایط و قوانین موتور های جستجویی می باشد یا به عبارتی بهینه سازی سایت چرا که به ساده‌ترین نگاه گوگل با الگوریتم ها قصد دارن بهترین محتوا را در حرفه‌ای ترین وب سایت به کاربرانش نمایش دهد.

سئو به دو بخش اصلی تکنیکال و محتوا تقسیم شده است، سئو تکنیکال دانش است و سئو محتوا تجربیات توام با دانش.

 

برای دستیابی به یک شرایط سئوی مطلوب باید:

1 - شرایط اصلی سئو شامل:

1-1- فایل روبات شما دسترسی به روبات های جستجوگر را داده باشند.

1-2- محتوا شما استاندارد باشد ( چگالی کلیدواژه ها، تگ های عناوین، لینک های داخلی و خارجی )

1-3- عنوان صفحات (Title) توضیح متا (Meta Description) و کلیدواژه ها (Meta Keyword) که شامل پیروی شرایط خاصی است.

1-4- استاندارد‌های کدنویسی در راستای سرعت لود بالای سایت بر روی دستگاه های مختلف.

 

2 - حد تعامل کاربران آمار بازدید، میانگین ماندگاری کاربر در صفحات و میانگین مرور صفحات :

آمار بازدید بالا ، ماندگار بودن کاربران در وب سایت و مرور صفحات متعدد تاثیر بسزایی در افزایش رنک و کاهش رتبه الکسای وب سایت دارد ، افزایش آمار بازدید برای گوگل و دیگر موتور های جستجو نشان دهنده این امر است که مطالب وب سایت شما به قدری مفید بوده است که بتواند جذب مخاطب نماید پس به میزان بازدید شما نسبت به رقبا رتبه یا امتیاز مثبتی داده می شود. البته شیوه‌ی جذب مخاطب هم مهم است و فکر میانبر هایی نباشید که گوگل را با آن ها گمراه کنید چرا که این موضوع برای موتور های جستجو قابل فهم و نتیجه آن بلاک شدن وب سایت شما در نتیجه جستجو ها خواهد شد.

 

3 - تولید محتوا جدید و بروز رسانی محتوای قدیمی :

تولید محتوا، بروز رسانی و گسترش صفحات وب سایت رتبه مثبتی برای سئو در نظر گرفته می شود. مثل درج اخبار ، مقالات و اصلاح یا بروز رسانی محتوای قبلی چرا که گوگل به دنبال وب سایت های زنده و بروز است که بهترین محتوا را ارائه می کنند! فراموش نکنید که کپی کردن از سایت های دیگه بیشتر به ضرر شماست تا فایده.

 

4 - کلمات کلیدی مناسب ، عناوین صفحات و قابل فهم بودن لینک URL ها برای موتور های جستجو :

کلمات کلیدی یکی از عواملی است که همیشه مشتریان ما فکر می کنند مهم ترین بخش برای دیده شدن در موتور های جستجو است در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست و تنها بخش کوچکی از سئو را تشکیل می دهد و فقط یک رابط برای هدفمند تر کردن کلمات مهم یا کلیدی است ، اما نکته مهم این است که هیچ کدام از مشتریان ما نمیدانند که این کلمات کلیدی باید چه شرایطی را داشته باشند و از چه قوانینی طبعیت کنند اما ما در مقالات آتی درباره کلمات کلیدی ، سر فصل ها و لینک ها مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

5 - تبادل لینک ، لینک های داخلی و خارجی :

یکی از بزرگترین تاثیر ها بر روی سئو لینک ها هستند. لینک های داخلی وب سایت یعنی صفحات داخلی وب سایت ، لینک های خارجی یعنی وب سایت هایی که لینک یا آدرس سایت شما را معرفی می کنند و وب لینک ها یعنی لینک هایی که مربوط به وب سایت های دیگر است و شما در وب سایتتان تحت عنوان وب لینک ها ، پیوند ها و غیره معرفی می کنید ، اما معرفی لینک ها هم قوانین زیادی دارند که این سر فصل هم در آینده مفصل بررسی می گردد.

6 - شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی امری نوین است که به تازگی برای گوگل مورد توجه گردیده است ، در گذشته سایت هایی به نام های DMOZ , Yahoo directory و ... که دایرکتوری وب سایت ها با دسته بندی های مشخصب بودند نتیجه مثبتی داشت اما اکنون شبکه های اجتماعی و میزان فعالیت شما و اکتیو بودن شبکه شما حائز اهمیت است ، البته دایرکتوری ها بی اهمیت نگردیده اند و علاوه بر اهمیت آن ها در موتور های جستجو نوعی بانک شاغل نیز می باشند.

7 - ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول و سایر موتور های جستجو :

برای این که موتور های جستجو وب سایت شما را ایندکس و آنالیز کنند باید وب سایتتان را در آن ها ثبت کنید که این کار کمک شایانی به ایندکس شدن دقیق تر در زمان کمتر خواهد کرد. توضیح کامل تر و آموزش این کار را در مقالات آتی منتشر خواهیم کرد.

 

8 - عمر دامین شما :

یکی از دغدغه های گوگل این است که وب سایتی که از رتبه خوبی برخوردار است و گوگل آن را آنالیز کرده است تا چه زمان پای برجا و قابل دسترسی خواهد بود ، این موضوع با عمر گذشته دامین ( دامینی که چند سال گذشته به طور مستمر تمدید گردیده است) و یا عمر آینده دامین (تعداد سالیانی که دامنه شما ثبت گردیده است ، برای مثال دامنه ما 5 ساله ثبت شده است) مشخص می گردد.

 

نکته مهم : همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که هیچ گاه یکی از عوامل ذکر شده در این مقاله به تنهایی هر چند قوی و کامل نمی تواند نتیجه ی مثبتی در سئو سایت ایجاد کند ، سئو مجموعه ای از شرایط و قوانین است

با هم کار کنیم

به یک پروژه موفق احتیاج دارید؟

بررسی پروژه
با ما تماس بگیرید 88558103 (021)